torsdag den 19. januar 2012

I bedring

Så begynder det at gå den rigtige vej. Det er længe siden jeg sidst har været syg, - det var helt overvældende så træt jeg har været...puhaa, havde lyst til at gå i vinterhi og bare sove dagen lang.
Dagen i dag har været grå, kold og våd. Eneste spænding var herrelandsholdets kamp mod Polen. Jeg er normalt ikke klistret til skærmen når der bliver vist sport, men når det nu er herrerne..og håndbold...så går det liiigeee an ;0)
Jeg har forkælet mig selv med fisk til frokost i dag,  - jeg elsker tunmousse med dressing!
Tunmousse,rejer og creme fraiche m. purløg
Og da vejret ikke var til en gå-tur i eftermiddags, har jeg nydt mine bøger, købt i udlandet.
 - Whitney Port er kendt fra MTV-serien "The Hills" og "The City", som jeg sluger rådt. Hendes bog er købt i Los Angeles i butikken American Eagel Outfitters og jeg må indrømme at hvis jeg var bosat i Californien var jeg ikke klædt i andet end tøj fra denne butik til hverdag. De har de sødeste blonde topper, farvestrålende ternede skjorter, kjoler og shorts man kan gå rundt i dagen lang, pga det varme klima i LA :-)
Foruden tøj har byder butikken også på vintage-lignende smykker, sjove gadgets, boligtilbehør, bøger og tilbehør (såsom strømper, bælter, tasker m.m.).

    Bøger fra USA
En anden ting jeg også har med hjem fra American Eagel Outfitters butikken i Los Angeles er den lille lommebog "Fortune-Telling, book of dreams".
Jeg er af den overbevisning at vores drømme kan fortælle os noget om vores liv. Der er en mening med at vi drømmer og at underbevistheden stadig er i gang, når vi sover. I bogen kan man finde ud af hvad ens drømme kan betyde, - det er nogle gange opløftende at læse om ens drøm (hvis man stadig husker den om morgenen!) og vide at det var en god ting man drømte om. Jeg slår tilfældigt op i bogen nu (som er på engelsk) og her kommer et eksempel:
NAP (en lur); - if you dream of taking a nap during the day, you will be financially secure. - Bum bum ;-)
Hvis du kan huske din drøm, - gerne ting eller steder (f.eks. en park, en taske, en vampyr etc) er du velkommen til at skrive og jeg skal se om det findes i min lille fortune-book ;-)


NB: jeg er på ingen måde overbevidst om at der er mere mellem himmel og jord eller overtroisk, men nogle gange hjælper nogle små ting med at forstå livet bare en lille smule bedre...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar