tirsdag den 8. maj 2012

The show must go on

Foråret = forandringer for mit vedkommende. Jeg har før nævnt at jeg var til 2 jobsamtaler (samme dag) i forrige uge!
Det har resulteret i et nyt job de næste 2 måneder, - jeg skal arbejde med børn og er gået ned i tid i forhold til mit tidligere job på kontor, hvor jeg var i praktik indtil udgangen af april måned.
Dét med at gå ned i tid er dog ikke noget som irriterer mig, da jeg ved det kun er for en kort periode. Det nye job er rigtig livsbekræftende, kreativt og aktivt, men det er også hårdt....Hårdt for øregangen og for hovedet...jeg er træt når jeg får fri, men glæder mig over at fyraftenen indtræffer allerede om eftermiddagen!
Jeg var også til en nervepirrende jobsamtale, hvor jeg kæmpede om en elevplads...Ikke hvilken som helst plads, men billetten til MIT drømmestudie!
Har nu gået hvileløst rundt om mig selv i ca 1 uge. Jobsamtalen var forrige fredag og de ville ringe torsdag (inden st.Bededag) og jeg har bare ventet og ventet og ventet...
Jeg fik desværre et afslag og jeg blev rigtig ked af det! Det er sjældent at jeg lader mig slå ud, men "nej'et" ramte mig hårdt.
Det var ikke spor sjovt, for jeg var på arbejde da telefonen ringede...Jeg må være blevet helt paf, for fik slet ikke spurgt om fx. "Hvorfor valgte I mig fra?", og jeg accepterede bare....Helt handlingslammet.....Og da jeg afsluttede samtalen blev jeg mødt af en flok unger som manglede dit, krævede dat og egentlig, - i dét sekund - havde jeg bare allermest lyst til at løbe....løbe hjem, gemme mig og tude...
Ja, måske det lyder overdrevent og en smule barnligt, men det var altså sådan jeg havde det!
Følte at jeg havde gjort ALT for at få den elevplads...været i praktik, netværket, gjort gode og store indtryk, skrevet god ansøgning, været til staveprøve og jobinterview....men ak nej....
Nu er jeg så på bar bund hvad angår fremtiden, mulighederne og karrieren....Men jeg er den fødte optimist, så allerede samme aften, da jeg endelig fik fri ledte jeg efter job...elevpladser er der nok ikke nogle af så sent på året, men jeg prøver at få et fuldtidsjob...det SKAL lykkedes!
TAK fordi du læste med, det blev en lidt længere smørre end normalt.

4 kommentarer:

  1. Først, tillykke med jobbet :-)

    Er dog ked af at høre du ikke fik elevpladsen, det hårde vilkår for tiden. Og kan godt forstå du blev ked af det. Krydser for at der er noget til dig! Det er jeg sikker på der er.

    Op på hesten igen! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de opmuntrende ord, Trine :0)

      Slet
  2. Det kommer nok til at gå, er sikker på du nok skal finde noget.

    SvarSlet