torsdag den 19. juli 2012

Mazarin Cupcake

Opskriften er min mors, som har den fra hendes veninde.
Det er en kage som er let at bage, smager himmelsk og den blev ofte serveret i mit barndomshjem. Denne kage smager af meget mere og meget bedre end de tørre, næsten uspiselige Mazarinkager fra supermarkedet.
Prøv den og bliv glædelig overrasket!
Formene er købt i Netto og jeg er stadig ikke helt tilfredse med dem. De bliver så fedtet og pappet mister lidt af farven.
Du kan se nogle andre kager jeg har bagt, i forme magen til i indlægget her.


OPSKRIFT:
200 gr. margarine
250 gr. sukker
2 æg
6 spsk. vand
1½ spsk. mandelessens
180 gr. mel
1 tsk. bagepulver
Mørk chokolade til glasur eller chokoladeknapper


Bages i ovnen ved 170 grader i 45 min.
I cupcake-varianten (på billedet) bruger jeg chokoladeknapper. Hvis jeg bager i en springform vil jeg pynte kagen med mørk chokolade (evt. pålægschokolade fra Galle & Jessen), som ligges på lige efter den er taget ud af ovnen, så det kan smelte.....hmm, mums!

5 kommentarer:

  1. Mmmh, mazarin :)
    De mangler bare noget frosting :)

    SvarSlet
    Svar
    1. --> Natascha, har også tænkt på at prøve at lave en kraftig mørk chokolade frosting til disse kager, men synes faktisk ikke de behøver frosting nu hvor der er mørk chokolade-knapper i. Men laver ofte mazarinkagen som en rund formkage (som vi måske bedst kender den) og lader pålægschokolade smelte ovenpå, så der er lidt pynt på toppen :0)

      Slet
  2. øv hvor ærgeligt at dine forme ikke holder til en lækker kage. jeg har også købt formene, og jeg er ovenud tilfreds med dem, jeg synes de holder vildt godt -se selv her ...

    http://annaelskerblomster.blogspot.dk/2012/05/de-fineste-cupcakes.html

    -men jeg tænker det måske fordi du bruger for meget fedtstof i dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. --> Anna, jeg har selv tænkt tanken mht fedtstoffet, men der burde jo ikke være mere fedtstof i mine kager end andres...måske vi skulle prøve at eksperimentere; du laver mazarinkagen af min opskrift i dine netto-forme og så se vi.... :0)

      Slet
    2. haha.. ja det er lige før :D men jeg kunne ikke forestille mig andet end det er mængden af fedtstof der gør det..

      Slet