onsdag den 8. august 2012

Udflugt i det danske rige

Jeg har været på udflugt! Trængte til at komme ud og se noget andet end min egen by og når nu der ikke er nogen billet booket til det store udland må man jo se sig omkring i Danmark.
Jeg pakkede en køletaske med hjemmesmurte sandwich, frugt og drikkevarer og fyldte bilen med tæpper, varm kaffe, mine forældre og ham den eventyrlystne.
Første stop på turen var Gram, hvor vi så det gamle, lille, charmerende Gram slot, hvor de bl.a. producerer mælkeprodukter og mel som sælges i Rema1000. Vi nød den flotte natur i og omkring slotshaven og derfra kørte vi til den nærliggende lergrav.
Lergraven er i denne tid åben for turister som har lyst til at give sig i kast som arkæologer, for man må på egen hånd grave efter gemte fossiler, da lergraven før var hav og man derfor kan støde på skaller, forstenede dyr m.m.
Vi prøvede ikke at grave, men startede endnu engang bilen for at besøge den gamle vikingeby Ribe.
 I Ribe gik vi i domkirken og fik næsten ondt i nakken af at kigge op på de flotte malerier og små udskæringer, som gemmer sig øverst på kirkens loft, og bagefter kiggede vi lidt i butikker.
Butikken "Det gamle apotek" var lige noget for mig, med bl.a. smukke ting fra Miss Etoilé, brødkasser fra Ib Laursen, sirup, marmelade og så havde de meget store dåser med LØV the, - jeg har aldrig set dem så store og jeg blev grøn af misundelse, for jeg er en stor the-drikker!
Jeg købte ikke noget med hjem, men sætter i stedet en af brødkasserne på min ønskeliste til jul...så har jeg også god tid til at beslutte hvilken farve den skal være..
Selvfølgelig forkælede jeg mine med-eventyrer med noget sødt til ganen i form af lækre choko-kiksebar, men mere om det i et andet indlæg snarest.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar