søndag den 21. oktober 2012

Cupcake med mousse

Helt simple, lyse cupcakes med en luftig chokolademousse på toppen.

Topping:
Dr. Oetker Chokolademousse som købes i pulverform og piskes op med mælk. Det er et nemt produkt at tilberede, og det smager himmelsk!! Jeg får komplimenter hver gang det serveres og ingen kan smage (eller gætter på) at det er færdig-købt pulverprodukt...
Det smukke krymmel er ligeledes fra Dr. Oetker og giver kagerne kulør.
Bon Appetit!


Opskrift på 12 stk.:
4 dl. hvedemel
1½ tsk. bagepulver
1 tsk. vaniljesukker
125 gr. blødt smør (gerne Lurpak)
2 dl. sukker
Revet skal af en øko-appelsin
2 æg
1½ dl. mælk
Bages ved 175 grader i ca 20 min.

2 kommentarer:

  1. Jeg er også vild med Dr. oetkers mousse til topping. Har også købt vanille og jordbær sidst da jeg var i Danmark. Skal lave cupcakes til min søns kæreste imorgen hun har fødselsdag og der skal den lyserøde bruges!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en god (kommende?) svigermor du er, sådan at bage til sønnens kæreste! Håber kagerne blir vellykket og at I får en skøn dag ;0)

      Slet