fredag den 5. oktober 2012

Malaysia!

For 1 år siden kom ham den fornuftige og jeg direkte fra regnskoven på Borneo og mødet med de fantastiske orangutanger, til Malaysias hovedstad Kuala Lumpur. Jeg kan huske jeg tog mig selv i at kigge op mod storbyens trætoppe, da jeg forventede at se en abe, som var dét syn vi havde vænnet os til på øen...
Det var et "kultur-chok" at komme til den larmende og til tider beskidte hovedstad, men også en oplevelse. Vi boede midt i Chinatown, som på ingen måder kan beskrives, men skal opleves!
Vi besøgte kun Kuala Lumpur i 3 dage, men vi fik leget turister med kamera om halsen, billeder af alle de store bygninger, besøg på McDonalds, shopping og sightseeing.
 - Næste stop på rundrejsen var; Californien, USA og hvis du vil læse om tidligere rejseberetning fra vores 3-mdr. tur kan du læse indlægget Indonesien.


2 kommentarer:

  1. Fik lige flashback til da jeg selv var i Kuala Lumpur i 10 dage og besøge min kæreste da han læste et semester derude. Der er virkelig et spændende sted, miskmask af alle mulige kulturer og ja, det var en fantastisk oplevelse :-)

    Den bedste dag var da vi sad på fin restaurant en hel aften og nærmest nat, lige på den anden side af KL Towers, sikke en udsigt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som en dejlig date I var på dén aften Trine :0) Du har ret; det er et miskmask af forskellige kulturer, og gør storbyen unik...Vi var oppe i KL Tower og nød udsigten! Dét at se en by fra oven er så flot og giver en bedre helhed.

      Slet