fredag den 25. januar 2013

Stabil creme?

Min personlige kage-bage-pusher Dr. Oetker  har sendt mig en pakke med nye produkter.
- Dog er nogle af produkterne gamle kendinge i nye klæder, - pebermynte- og mandeldråberne er kommet i ny emballage, mens vaniljedråberne er blevet ekstrakt af ægte Madagascar/Bourbon vanilje.
En ny pige i klassen er hindbær dråberne, som efter sigende skulle gøre lykke i følgende bagværk;
  • Hindbærsnitter
  • Flødeboller m. hindbærskum
  • Hindbærcupcakes m. hindbærcreme
Jeg er kommet til at love ham den dejlige og hans kolleger på arbejdet en omgang hjemmelavede hindbærsnitter, så jeg må hellere igang med hindbærekstrakten!

Posen med det stabile kagecreme har jeg store forventninger til. Det er pulver som skal røres op med mælk og derefter kan bruges i bagværk i ovnen, eller i lagkagen.
- Jeg har en forkærlighed for Dr. Oetkers Chokolademousse, som jeg bruger som topping på cupcakes. Hvis den nye kagecreme fungerer lige så godt er jeg den som kommer til at kreere lagkage på lagkage på lagkage...ej, okay overdrivelse men jeg glæder mig til at prøve den og enten vil jeg lave fastelavnsboller eller en lækker fødselsdags-lagkage til ham den dejlige, når dagen oprinder...

4 kommentarer:

  1. God fornøjelse med kagebagningen :-) Hindbærsnitter - mums elsker dem :-)
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for hilsnen Gitte ;) God weekend til dig og dine også.

      Slet
  2. Skønne sager :)
    Jeg er aldrig selv faldet over vanillen, så den skal jeg vist have fundet en dag. Det kan kun være bedre end den ekstrakt jeg selv har prøvet at lave ;)

    Jeg laver altid kagecremen fra bunden, men er spændt på at høre dommen over denne creme, når du har fået den afprøvet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok afsige dom over kagecremen, når jeg har været i køkkenet, Malene :)
      Det lyder interessant med din hjemmelavede ekstrakt...
      God weekend!

      Slet