søndag den 17. februar 2013

Studie-liv

Jeg har ikke fået fortalt at jeg har fået job ved siden af mit studie.
-  Er blevet ansat som tjener på et større hotel og serverer for gæster i restauranten, om aftenen. Vagterne er oftest lukkevagter så mit hovedet rammer først puden tæt på midnat eller lige over, hvad enten det er hverdag eller weekend...

Jeg ved godt der er mange mennesker, som først går i seng ved midnatstid, på hverdage, men jeg er ikke én af dem der gør det frivilligt...
Jeg holder af, at sove og endnu mere af, at vågne frisk og udhvilet dagen efter! Synes ikke mit studie kræver alverden af mig (endnu?), - jeg er typen der godt kan følge med, får gode karakterer og som har en bred viden i forvejen, så det kommer ikke til at gå ud over min skolegang - meeen; det irriterer mig, at vågne med hævede øjne, ømme fingre og trætte ben efter en vagt...Inden jeg dog hyler aaaltt for meget vil jeg dog fremhæve at jeg: 
1) Selv har valgt at få et job for at tjene lidt ekstra ved siden af SU'en. 
2)  Kan lide at have med mennesker at gøre, og netop at give god service og give dem en dejlig aften, når jeg serverer mad, vin m.m. er dejligt!
3) har gået og sukket efter et job og nu har jeg et

Disse ting siger jeg til mig selv når vækkeuret ringer tidligt om morgenen efter en vagt, og det er mørkt udenfor. 
Jeg bliver glad, når jeg sidst på måneden tjekker kontoen og der er tikket løn ind, så jeg holder ved!
Anyways; ville bare fortælle at jeg har haft studiejob i 3 måneders tid og husker mig selv på, at det ikke bliver bedre af, at brokke sig!
 - Har du også nogle ting du gør af pligt, men som får dig til at smile i sidste ende?

2 kommentarer:

  1. det sku da dejlig med lidt ekstra på kontoen. modtager selv su og har et fritids job hvor jeg også er hjemme ved 11 tiden om aftenen, det hårdt. men pengene er det værd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er i samme båd Anna, hurra for studielivet! (men trods alt kan man jo se en ende på det, efter endt eksamen!) God søndag :)

      Slet