onsdag den 5. juni 2013

Grahams-blomster

..eller burde jeg bare kalde det; grahamskiks?!
Jeg har været i køkkenet igen og har prøvet at bage kiks, så jeg har noget når den lille sult melder sig om eftermiddagen.
Jeg kan anbefale kiksene som de er, med et iskold glas Nesquick/mælk on the side.
Selvom jeg ikke er fan af ost, kan jeg dog godt klare de fleste smørreoste og tænker at disse kiks kan være gode at servere til et ostebord....
Formen på kiksene kan laves i det uendelig, jeg har valgt en blomsterudstikker, som jeg før har brugt til småkager.

Opskrift på grahamskiks:
150 gr. grahamsmel
175 gr. hvedemel
½ tsk. salt
100 gr. smør
1½ dl. vand

Bland 2x mel og salt sammen. Hak smørret ud i blandingen og ælt det godt indtil det er en grynet masse.
Stil dejen på køl ca. 30 min.
Rul dejen ud på et meldrysset bord (brug gerne grahamsmel!) og stik/skær kiksene i den ønskede form. HUSK at prik den flade dej med en gaffel for at undgå lufthuller
Bages i næstøverste rille ved 200 grader i ca. 12-14 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar