onsdag den 7. august 2013

Solskinskage

Det er altså ikke fordi det er sommer og solskin at min kage i dette indlæg bliver kaldt for Solskinskage. Grunden er at det er en kage fra min barndom, som min mor ofte lavede når det skulle være noget andet end chokolade-pladekagen og vi kaldte den for solskinskagen. Opskriften er fra min mors veninde i Randers og gad vide hvem der har bestemt navnet?
 - Måske et mere passende navn kunne være appelsin-kagen, men jeg laver det ikke om...
Jeg bagte kagen til et familiemedlem som havde fødselsdag sidst i juli og hvad var mere nærliggende end en let, luftig kage med et passende navn til årstiden!
Her er opskriften:

4 æg
300 gram sukker
200 gram smeltet afkølet smør
175 gram mel
2 strøgne tsk. bagepulver
Revet skal af appelsin (alternativ; citron)
Pynt: sigtet flormelis

Bages i en smurt springform. Nederste rille i ovnen ved 200 grader i ca 40 min.
Når kagen er kølet helt af sigtet flormelis over hele kagen (jeg brugte også lidt Nesquick)
 Se evt. flere detaljer hos denne blogger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar