onsdag den 16. oktober 2013

Æble-valnødde cupcakes

Nu hvor det er sæson for æbler, - og nogle store af slagsen her i Sdr.jylland - valgte jeg at bage en ny variant af cupcakes som jeg ikke har prøvet før;
Æble-valnødde cupcakes med kaneldrys 
Jeg tog dem med til mine kolleger for de skal også kende til mit glade bage-hjerte og der var komplimenter og smil retur til mig, da jeg afleverede dem til en laaang dag.
Her er opskriften hvis du har fået lyst til at glæde andre med lidt hjemmebag,  - jeg kan garantere at dit hjem kommer til at dufte skønt af (økologisk!) kanel og dermed en smule julestemning

80 gr. smør (blødt)
280 gr. sukker
240 gr. hvedemel
1 spsk. bagepulver
1/4 tsk salt
1½ tsk kanel
2 æg
2½ dl. mælk
2 æbler (jeg brugte Graasten æbler)
50 gr. valnødder

Glasur:
100 gr. salt
400-600 gr. flormelis
100 gr. flødeost (fx. Philidelphia)
Kanel til pynt
6-8 valnødder til pynt (halverede)

Ovnen sættes på 190 grader og kagerne bages i ca. 18-20 minutter.
God fornøjelse!
Ingredienserne er 
sponsoreret af 
Urtekram, men 
kreativiteten og
smagen er min egen!

2 kommentarer:

  1. De ser skønne ud :) Rigtig efterårsagtige.

    SvarSlet
    Svar
    1. de smagte virkelig af noget, og ja; efterårsagtige er nok et meget passende ord ;)

      Tak for kommentar Nanna!

      // Rikke //

      Slet