tirsdag den 29. oktober 2013

Sidst på måneden

Ups ups! Det er sidst på måneden og kontoen trænger til at blive fyldt op igen.
Med det i baghovedet og med en rygrad som en regnorm bevægede jeg mig ned i byens centrum idag, på min fridag.
Jeg var til frisør, hvilket var tiltrængt og jeg fik at vide at jeg har et meget kraftigt, sundt og meget stærkt hår. Jeg fik klippet en del cm. af og jeg er allerede glad for forandringen!
Efter det opløftende frisør-besøg gik jeg i den lokale helsebiks. Ikke en forretning jeg kommer specielt meget i (synes der er mange dyre ting), men idag skulle jeg have min hud scannet.
 - Og bum-bum! Min hud er ikke særlig sund!
Det vidste jeg egentlig godt eftersom jeg har bøvlet med den siden teenage-alderen og muligvis har glemt at tilføje lidt god faktor da jeg var yngre og uovervindelig.
Ikke desto mindre fik jeg en rigtig god behandling og en god samtale med konsulenten som scannede mig.
Jeg er selv udlært i Matas, så jeg kender til hudens opbygning, pleje, problemer osv., så det tog mig ikke mange sekunder at købe en ny natcreme (booster) og jeg spærrede øjnene op, da jeg fik 10% og måtte vælge en øjencreme uden beregning.
Jeg er nu ret så motiveret for at forny min hud, og jeg har aftalt (med mig selv) at jeg skal scannes igen til foråret for at se om der forhåbentlig er forbedringer!

- Det efterfølgende køb, i Lagkagehuset, var ikke det bedste for min hud, men jeg drog hjem fra byens centrum med en fin lakpose med gode produkter, samt en chai latte og en choko-bolle, for at trøste mig selv lidt og nyde min fridag.

2 kommentarer:

  1. Lyder skønt med en masse forkælelser - og pyt, der kommer jo snart penge, ikke? :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. you are my partner in crime, med den sidste sætning Anne ;)
      - Og ja; man skal altså huske sig selv og bruge pengene på ens udseende!

      // Rikke //

      Slet