søndag den 22. juni 2014

Solskins muffins

Jeg har selv kreeret navnet på disse chokolade muffins, og det er da et passende navn eftersom det er sommer og det gule glasur minder om solen...
Det er altid lækkert med chokolade muffins og jeg har valgt at lave glasur (flormelis og vand) og bruge enkelte dråber frugtfarve fra Dr. Oetker og med gul krymmel fra Urtekram,  - som jeg kan anbefale fordi det faktisk smager af noget og ikke bare syntetisk sukker.
Du har sikkert allerede en opskrift på chokolade kage/muffins, så her er så endnu én til samlingen:

2 æg
200 gr. sukker
125 gr. hvedemel
50 gr. kakaopulver
2 tsk. bagepulver
lidt salt
1½ dl. sødmælk
1/4 tsk vaniljeekstrakt
150 gr. smør (smeltet)
125 gr. mørk, hakket chokolade

Giver ca 12 muffins
Bag dem i ovnen på 170 grader
 i ca 30 min.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nej gjorde jeg forleden :)
      - Burde ha haft bagt til jeres besøg, men det var kort varsel, så I har kage tilgode :)
      // Rikke //

      Slet
  2. Haps, de ser sommergode ud.

    SvarSlet